Důvěřuj, ale prověřuj

Dnes se na mě obrátil pan Adam, majitel Tesly Model 3, s žádostí o prověření jeho pojistné smlouvy. Důvod? Totální škoda na vozidle a nečekané problémy s plněním od pojišťovny.

V říjnu 2020 si Adam koupil nový vůz za 1,4 milionu Kč a sjednal si k němu pojištění včetně GAPu. Jeho poradce mu sdělil, že pokud by došlo k totální škodě, pojišťovna mu po dobu pěti let vyplatí částku odpovídající kupní ceně vozu. Adamovi to dávalo smysl, a tak smlouvu uzavřel.

Leden 2025 – nehoda, totální škoda. Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale přišlo nepříjemné překvapení. Pojišťovna vyplatila pouze 470 tisíc Kč z havarijního pojištění. To Adamovi nedávalo smysl, protože čekal doplacení do kupní ceny 1,4 milionu. Po dlouhém „přehazování“ mezi operátory pojišťovny mu nakonec přiznali ještě dalších 400 tisíc z GAPu. Celkem tedy 870 tisíc Kč místo očekávaných 1,4 milionu.

Proč?

Při kontrole smlouvy bylo vše v pořádku, ale v pojistných podmínkách se ukrýval zásadní háček – maximální plnění z GAPu bylo omezeno na 600 tisíc Kč. A protože se částka snižuje o cenu zbytků vozidla a spoluúčast, výsledek byl značně pod očekáváním.

Adam byl na jednu stranu rád, že měl vůbec nějaký GAP – bez něj by dostal jen 470 tisíc. Na straně druhé mu ale stále chybělo přes půl milionu na pořízení nového auta.

Jak se tomu vyhnout?

Mnoho lidí spoléhá na svého pojišťovacího poradce, ale bohužel ne každý zná všechny detaily pojistných podmínek. Proto klientům doporučuji sjednávat GAP odděleně od hlavního pojištění s limitem plnění 1 milion Kč. Kdyby měl Adam tuto variantu, dostal by:

✅ 470 tisíc z havarijního pojištění

✅ 930 tisíc z GAPu

🔹 Celkem 1,4 milionu Kč – mohl by si rovnou objednat novou Teslu.

*** *** ***

Chcete mít jistotu, že vaše pojištění bude přesně tak, jak očekáváte?

Ozvěte se mi a rád vám pomohu nastavit správné krytí.